نوشته شده توسط : arex

کاغذ دیواری قابل شستشو

حتما می دانید که یکی از ویژگی های برخی کاغذ دیواری های امروزی که اتفاقا بسیار هم مهم است، قابلیت شستشوی آنها است. براستی کاغذ دیواری قابل شستشو چگونه است و تا چه اندازه می توان آن را شست؟

کاغذ دیواری قابل شستشو از جنس pvc است، نه کاغذ و حتما دارای روکش وینیل است. روکش وینیل تا اندازه زیادی کاغذ دیواری را در مقابل آب مقاوم می کند. به خاطر داشته باشید که روی پکیج (بسته بندی) کاغذ دیواری قابل شستشو حتما کلمه قابل شستشو(Washable) نوشته شده است یا با یک علامت قابلیت شستشو نشان داده شده است. اگر دیگر ویژگی های کاغذ دیواری قابل شستشو که روکش وینیل دارد، استحکام آن است و اینکه پاره نمیشود و خش برنمی دارد.

 

قیمت کاغذ دیواری قابل شستشو

کاغذ دیواری قابل شستشو به دلیل جنس خاصی که دارد و متریال خاصی که در ساخت آن به کار رفته است، گران تر از کاغذ دیواری ساده کاغذی است که شسته نمی شود. کاغذ دیواری جنس کاغذ بسیار نازک و غیرمرغوب است و براحتی پاره شده و خراب می شود. به همین دلیل اگر قصد استفاده از کاغذ دیواری را دارید بهتر است با پرداخت هزینه بیشتر کاغذ دیواری قابل شستشو و بادوام تهیه کنید.

 

روش شستن کاغذ دیواری قابل شستشو

کاغذ دیواری قابل شستشو را با استفاده از یک ابر یا اسفنج خیس یا آغشته به مواد شوینده و یک دستمال خشک تمیز می کنند. این روش یه طور کامل در مقاله روبرو توضیح داده شده است: "شستن کاغذ دیواری قابل شستشو"


کاغذ دیواری های آرکس تماما قابل شستشو بوده و از کیفیت بالایی برخوردارند.



:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

انواع کاغذ دیواری

 در این مقاله انواع کاغذ دیواری را از نظر جنس بررسی می کنیم:

 

کاغذ دیواری کاغذی

این نوع کاغذ دیواری بسیار نازک و غیر قابل شستشو است. با چسب مخصوص کاغذ دیواری به دیوار می چسبد و مدت 1 تا 2 سال دوام دارد. کاغذدیواری کاغذی به راحتی پاره می شود. به همین دلیل هنگام جابجا کردن مبلمان منزل باید دقت کرد تا پارگی پیش نیاید. تنها مزیت آن به انواع دیگر کاغذ دیواری قیمت ارزان آن است.

 

کاغذ دیواری PVC با روکش وینیل

این نوع کاغذ دیواری محکم، بادوام، قابل شستشو و ضد خش است. به سختی پاره می شود و پس از نصب به دیوار تا 5 سال دوام دارد. کاغذ دیواری های پی وی سی (PVC) در ابعاد کوچک 5 مترمربع و بزرگ 16 مترمربع در بازار وجود دارد. در مقاله کاغذ دیواری قابل شستشو به تفصیل درباره آن توضیح داده شده است.

 

کاغذ دیواری نانو

یکی از انواع کاغذ دیواری، کاغذ دیواری نانو است. کاغذ دیواری هایی که با تکنولوژی نانو ساخته می شوند، علاوه بر ویژگی های کاغذدیواری های PVC ویژگی های مثبت دیگری دارند. به دلیل تکنولوژی خاصی که در ساخت آنها به کار رفته است، ضد دوده و کثیفی هستند، پاره نمی شوند، ضد حساسیت هستند، در برابر تابش آفتاب مقاومند و عایق صدا و گرما هستند.

 

کاغذ دیواری مخملی

در کاغذ دیواری مخملی تکه های نقش و نگار از جنس مخمل پارچه ای یا مخمل پلاستیکی به کار رفته است. این نوع کاغذ دیواری زیبایی خاص خود را دارد و البته قیمت بالاتری نسبت به کاغذ دیواری های معمولی دارد. طرح های کاغذ دیواری های مخملی معمولا کلاسیک است و رنگ های تیره دارد. در مقاله کاغذ دیواری مخملی مفصلا درباره این نوع کاغذ دیواری توضیح داده شده است.

 

کاغذ دیواری سه بعدی

یکی از انواع کاغذ دیواری های قابل شستشو، کاغذ دیواری سه بعدی است. کاغذ دیواری های سه بعدی از فاصله چند متری کاملا برجسته به نظر می آیند. در مقاله کاغذ دیواری سه بعدی بیشتر درباره این کاغذ دیواری بخوانید.

 

کاغذ دیواری الیاف طبیعی

یکی از انواع کاغذ دیواری که قیمت بالایی دارد و بسیار کمیاب است، کاغذ دیواری با الیاف طبیعی است. این کاغذ دیواری با چوب طبیعی ساخته می شود و تمام ویژگی های کاغذ دیواری های قابل شستشو را دارد و بعلاوه سازگار با طبیعت است. مقاله کاغذ دیواری الیاف طبیعی را بخوانید با نمونه های آن آشنا شوید.

 

 

مقاله های مرتبط:

طرح های اصلی کاغذ دیواری

انواع پارکت - لمینت

 



:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

سنگ آنتیک

 

در یکی از مقاله های قبلی "کاغذ دیواری طرح سنگ" را معرفی کردیم. خوشبختانه کاغذ دیواری های طرح سنگ سه بعدی هستند و در طرح ها و رنگ های مختلف وجود دارند. بسیاری اوقات از این کاغذ دیواری به جای سنگ آنتیک در دکوراسیون استفاده میشود.

گرچه استفاده از کاغذ دیواری طرح سنگ به جای سنگ متداول و زیباست، ولی بکار بردن سنگ آنتیک جلوه دیگری دارد. به خصوص آنکه سنگ با خود انرژی مثبت زیادی به همراه می آورد و واقعا فضا را پرانرژی و شاد می کند.

از سنگ آنتیک معمولا در دیوار پشت LCD یا دیوار پشت نهارخوری استفاده می شود. همچنین در آشپزخانه و در فضای بین کابینت نیز می توان از سنگ آنتیک استفاده کرد. قیمت سنگ آنتیک از مترمربع 30 هزار تومان تا حدود 100 هزار تومان متفاوت است.

 

سنگ آنتیک در اندازه ها، رنگ ها و طرح های مختلف وجود دارد که بسته به فضای دکوراسیون و سلیقه استفاده کننده هر یک از آنها می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. سنگ آنتیک دوام بسیار زیادی دارد و در عین حال بسیار زیباست. در زیر چند نمونه سنگ آنتیک را برای آشنایی شما دوستان می گذاریم:

سنگ آنتیک

 

سنگ آنتیک

 

مقاله مرتبط:

کاغذ دیواری سه بعدی طرح سنگ



:: بازدید از این مطلب : 435
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

تابلوی کاغذ دیواری

 

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که می توان از کاغذ دیواری تابلوی تزئینی ساخت؟

کافی است قسمتی از دیوار را برای نصب تابلوی کاغذ دیواری در نظر گرفته و کاغذ دیواری مورد نظر را که طرح و رنگ آن با دکوراسیون فضا هماهنگی داشته باشد، انتخاب کنید. سپس به اندازه طول دور تکه کاغذدیواری یک قاب چوبی تهیه کنید.

کاغذ دیواری را با چسب کاغذ به دیوار چسبانده و قاب را دور آن به روی دیوار نصب کنید. هزینه این تابلوی زیبا کمتر از 50 هزار تومان است. تبریک می گویم! شما با کمترین هزینه ممکن دارای یک تابلوی بسیار شیک و زیبا شده اید. از دکوراسیون مدرن، خاص و زیبای خود لذت ببرید.

 تابلوی کاغذ دیواری

از آنجا که کاغذ دیواری قابل شستشو است، این تابلو هم براحتی قابل تمیز کردن است. همچنین به دلیل آنکه به دیوار چسبیده است، خطر افتادن و خرابی ندارد. تابلوی کاغذ دیواری را می توان در اتاق خواب بالای تخت یا در سالن پذیرایی نصب کرد.

 

مقاله های مرتبط:

دکوراسیون دیوار با تکه های اضافه کاغذ دیواری

لوازم دکوری با کاغذ دیواری

 



:: بازدید از این مطلب : 344
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

رم کولهاس آرشیتکت (Rem Koolhaas)

 

رم کولهاس از برجسته ترین معماران دنیا در حال حاضر است. وی در سال 1944 در هلند متولد شد. پدربزرگ مادری و یکی از پسرعموهایش نیز آرشیتکت بودند. پدرش نویسنده نسبتا بنامی است که در نوشته هایش به شدت از استقلال اندونزی در مقابل استعمار هلند حمایت می کرد. به همین دلیل پس از پیروزی نهضت استقلال اندونزی وی به آنجا دعوت شد و به مدت سه سال به همراه خانواده اش در اندونزی زندگی کرد. رم کولهاس عنوان کرده است که زندگی در آسیا در سنین حساس نوجوانی تاثیر شگرفی بر اعتقادات و سلایق وی گذاشته است.

او در سال 1968 تحصیلات خود را در رشته معماری در لندن آغاز کرد و در سال 1972 برای ادامه تحصیل در این رشته به نیویورک رفت. وی در انتخاب سبک معماری خود به شدت تحت تاثیر معماری شهر نیویورک قرار دارد.

رم کولهاس در سال 1975 دفتر معماری خود را به نام OMA در شهر لندن افتتاح کرد و همزمان به تدریس در مدرسه معماری لندن پرداخت. در آنجا با یکی از شاگردان با استعداد خود به نام زها حدید آشنا شد و حدید خیلی زود به دفتر معماری او پیوست. پروژه های معماری که در دفتر او انجام می شد به شدت متمایز از سبک معماری پست مدرن کلاسیک بود که در اواخر دهه 70 به وفور استفاده میشد. این وجه تمایز شهرت زیادی برای او به ارمغان آورد.

کولهاس نویسنده چند کتاب در زمینه معماری از جمله کتاب های معروف "نیویورک هذیانی" و "کوچک، متوسط، بزرگ، خیلی بزرگ" است.

 

چند نمونه از کارهای رم کولهاس:

 

کولهاس

 

 

مقاله های مرتبط:

سننموت معمار

ایمهوتپ معمار

فرانک گری آرشیتکت



:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

طراحی مدرن- خانه های مدرن

 

یکی از سبک های معماری و طراحی داخلی که بسیار محبوب است، سبک طراحی مدرن است. خانه های مدرن به شکل های گوناگون معماری و طراحی می شوند. در این نوع طراحی از متریال لوکس استفاده می شود. بعضی از معماری های مدرن به گونه ای است که امکان استفاده از فضای بیرون را فراهم می کند. به این صورت که طبقه همکف به صورت باز (Open) به فضای بیرونی راه دارد. دیوارهای این طبقه از جنس شیشه است. این معماری فضای همکف را بسیار بزرگ نشان می دهد و نمای زیبای فضاسازی بیرونی را نیز به نمایش می گذارد.

یکی دیگر از نکاتی که باعث لوکس شدن معماری مدرن می شود، استفاده زیاد از نور است. بهتر است در این فضا از لوازم و مبلمان مدرن استفاده شود. مبلمان و میز تمام چوب یکی از گزینه های اصلی دکوراسیون مدرن است. همچنین ترکیب بندی رنگ سیاه و سفید در طراحی مدرن بسیار به کار می رود.

در نمونه های زیر برخی از عناصر طراحی و معماری مدرن به خوبی قابل مشاهده است.

طراحی مدرن، معماری مدرن، دکوراسیون

 

طراحی مدرن، معماری مدرن، دکوراسیون

 

 



:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

$ دکوراسیون و جذب ثروت $

 

آنچه انسان های هزاره های دور می اندیشیدند و بدان اعتقاد داشتند، امروزه نیز مورد توجه ماست. یکی از علوم باستانی جالب که توجه امروزی ها را نیز جلب کرده است، علم فنگشویی چینیان باستان است.

 فنگشویی به زبان ساده به مفهوم چیدمان و معماری داخلی به گونه ای است که انرژی های مثبت را جذب کرده و انرژی های منفی را دفع کند. یکی از مهمترین چیزهایی که افراد به دنبال جذب آن هستند، ثروت است. خوشبختانه در علم فنگشویی برای جذب ثروت نیز دستورالعمل وجود دارد.

 سه رنگ مهم در جذب انرژی های ثروت:

قرمز، بنفش و سبز یشمی

در رنگ آمیزی دیوارها، پرده، مبلمان و لوازم دکوری خانه از این سه رنگ یا ترکیب آنها استفاده کنید. به مرور زمان انرژی های مرتبط با جذب ثروت در خانه شما جمع می شود و جریان گردش پول را به حرکت درمی آورد. یکی از نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که این رنگ های بیشتر در گوشه جنوب شرقی خانه به کار رود.

همچنین در فنگشویی از نمادهای ثروت مانند ظرف سکه، مجسمه ماهی صحبت به میان آمده است که استفاده از آنها در دکور خانه به تقویت تفکر خلاقانه و جذب سرمایه کمک می کند. علاوه بر نمادهای ثروت وجود آب نما در خانه و استفاده از گیاه بامبو نیز به جذب پول کمک می کند. اتفاقا استفاه از آب نما و گیاه بامبو به زیباسازی دکوراسیون هم کمک زیادی می کند. شاید علت استفاده از آب نما در خانه های قدیمی نیز همین انرژی مثبت آب باشد.

آب در دکوراسیون داخلی

 

 

  

مقاله مرتبط:

اصول فنگشویی آینه

 



:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

کاغذ دیواری در سرویس بهداشتی

این مقاله از وبسایت برترینها برداشته شده است:

سرویس بهداشتی یکی از فضاهایی است که با با تغییرات کوچک و کم هزینه می توان به سادگی دکوراسیون آن را متحول کرد و فضایی است که طراحان سعی می کنند حتما ایده های خلاقانه و جذاب خود را در آن به کار گیرند. در این مطلب می خواهیم به شما بگوییم که چگونه به سرعت و با هزینه منطقی با استفاده از کاغذ دیواری دکوراسیون سرویس بهداشتی تان را برای سال نو زیر و رو کنید.

 استفاده از کاغذ دیواری در سرویس بهداشتی علاوه بر اینکه جذابیت خیره کننده ای را به سرویس بهداشتی شما هدیه می دهد اما برای کسانی پیشنهاد می شود که از وسایل خانه شان خوب نگهداری می کنند زیرا در هرصورت نمی توان انکار کرد که دوام کاشی و سرامیک در محیط های مرطوب قطعا بیشتر از کاغذ دیواری است. 

اما کاغذ دیواری های ضد رطوبت که امروزه در بازار وجود دارند می توانند برای چند سال دوام قابل قبولی داشته باشند و جلوه ای بی نظیر در فضای شما ایجاد کنند ضمن اینکه به راحتی قابل تعویض و نصب مجدد هستند و دردسرهای نصب کاشی و سرامیک را ندارند ولی باید در نگهداری آنها دقت بیشتری به خرج دهید.

سرویس بهداشتی متفاوت با کاغذ دیواری ؛ به استقبال نوروز



:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

انواع پارکت

 

پارکت هایی که امروز در بازار موجود است، به صورت پارکت- لمینت به فروش می رسد. این بدان معنی است که یک لایه چوب که پارکت نام دارد با یک روکش از نوعی پلاستیک فشرده که لمینت نامیده می شود پوشیده شده است. پارکت- لمینت بر اساس ویژگی های زیر به چندین گروه تقسیم می شود:

 

*    ضخامت

پارکت- لمینت در ضخامت های 6 میلی متر، 8 میلی متر و 12 میلی متر وجود دارد. پارکت های 6 میلی متری در فضاهایی استفاده می شود که رفت و آمد زیادی صورت نمی گیرد. پارکت های 8 میلی متری برای فضای مسکونی کاملا مناسب است. اگر جنس پارکت خوب باشد، با ضخامت 8 میلی متر، تا مدت 10 سال در فضای مسکونی دوام می کند.

پارکت های 12 میلی متری در فضاهای اداری –تجاری و جایی که رفت و آمد زیاد صورت می گیرد، استفاده می شود. مانند بیمارستان ها. این پارکت ها مقاوم تر از پارکت های 8 میلی متری است ولی به دلیل قیمت بالاتری که دارد، نیازی به استفاده از آن در خانه نیست.

  *    رنگ

رنگ های پارکت- لمینت معمولا از چوب طبیعی الهام گرفته شده است. رنگ ها از سفید تا قهوه ای تیره تنوع دارد. در این میان رنگ های روشن و رنگ چوب های طبیعی بسیار پرطرفدار هستند.  

*    کشور سازنده

پارکت- لمینت های موجود در بازار ایران ساخت کشورهای چین، ترکیه، کشورهای اروپایی و ایران هستند. از این میان پارکت های ساخت کشورهای اروپایی و ترکیه از کیفیت به مراتب بهتری برخوردارند.

  *    قیمت

قیمت پارکت های ایرانی و چینی بسیار ارزان تر از پارکت های اروپایی است. می توان یک مترمربع پارکت چینی را به قیمت 20 تا 30 هزار تومان تهیه کرد. قیمت پارکت ترکیه بین 40 تا 50 هزار تومان است.

 

 مجموعه مقاله های کامل درباره پارکت و لمینت

 



:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

 اصول فنگشویی آینه در دکوراسیون

 

در یکی از مقاله های قبلی،  اسرار جذب ثروت با کمک فنگشویی را بررسی کردیم. در این مقاله به یکی از جذاب ترین ابزار استفاده از فنگشویی یعنی آینه می پردازیم. آینه به دلیل قدرت بازتاب کنندگی که دارد نقش مهمی در فنگشویی ایفا می کند و اگر درست از آن استفاده شود انرژی مثبت در محیط را دو برابر می کند. پیشگامان چینی علم فنگشویی معتقد بودند که آینه می تواند قدرت سلامتی، شادی و مالی را برای ساکنان خانه به همراه بیاورد. البته به شرط آنکه با دقت استفاده شده و در جای درست خود قرار بگیرد. به همین منظور آینه نباید بازتاب کننده اشیا خاص در خانه باشد.

 آنچه طبق اصول فنگشویی نباید در آینه دیده شود:

 

  • تخخواب ها
  • درها و پنجره ها
  • سینک دستشویی
  • لوازم انبار شده
  • آشغال
  •  لبه های تیز خانه یا دیوارها
  • گاز آشپزخانه
  • یک آینه دیگر
  • تصویری مخدوش از صورت افراد خانه
  •  قد بلندترین فرد خانواده در  حالی که سر او در آینه جا نمی شود.

 

به علاوه به این نکات نیز توجه کنید:

 چینی ها معتقدند آینه ای که به ضلع شمالی خانه نصب شود برای صاحبش کار و بار خوب به ارمغان می آورد. آینه ای که در ضلع شرقی قرار می گیرد سلامتی، و آینه ضلع جنوب شرقی هم مال و منال زیاد به همراه دارد. همچنین ضلع جنوبی خانه به هیچ وجه برای نصب آینه مناسب نیست؛ چراکه بدشانسی می آورد.

 



:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 | نظرات ()