نوشته شده توسط : arex

 کاغذ دیواری روی چه سطحی می چسبد؟

 

یکی از سوال های متداول درباره نصب کاغذ دیواری این است که کاغذ دیواری را روی چه سطحی می توان چسباند؟

آیا کاغذ دیواری روی رنگ می چسبد؟ گچ چطور؟

آیا کاغذ دیواری به خوبی روی کاغذ دیواری دیگر قرار می گیرد؟

آیا کاغذ دیواری را می شود روی کاشی دیواری چسباند؟

آیا کاغذ دیواری روی رنگ برجسته قرار می گیرد؟

اگر قصد داشته باشیم به در اتاق یا کمد کاغذ دیواری بزنیم، چگونه امکان نصب دارد؟

و...

 

نصب کاغذ دیواری معمولا نیاز به زیرسازی دیوار دارد تا پس از نصب بسیار صاف و تمیز دیده شود. مگر اینکه دیوار کاملا صاف و بدون ترک باشد.

کاغذ دیواری به راحتی روی سطح رنگ و گچ می چسبد.

برای نصب کاغذ دیواری روی دیواری که کاغذ دیواری دارد، باید اول کاغذ دیواری ها را جدا کرد، دیوار را زیرسازی کرد و سپس کاغذ دیواری جدید را نصب کرد.

کاغذ دیواری روی کاشی می چسبد. فقط باید قبل از نصب، شیارهای بین کاغذ دیواری را  با بتونه از بین برد و زیرسازی مختصر انجام داد.

متاسفانه کاغذ دیواری مستقیما روی رنگ برجسته نصب نمی شود. بنابراین نیاز هست که قبل از نصب کاغذ، دیوار بتونه کاری و زیرسازی شود.

کاغذ دیواری روی سطح چوب و فلز به راحتی می چسبد. بنابراین می توانید با خیال راحت و بدون نیاز به هیچ تغییری، آنرا روی در و کمد اتاق نصب کنید. 

 



:: بازدید از این مطلب : 449
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

لکه بر کاغذ دیواری

تا به حال مقاله هایی درباره کاغذ دیواری قابل شستشو و تمیز کردن کاغذ دیواری نوشته ایم که در آن روش تمیز کردن کاغذ دیواری با آب و مواد شوینده رقیق توضیح داده شده است. یکی از مزایای کاغذ دیواری های قابل شستشو درجه ۳ (کاغذ دیواری که قابلیت شستشوی بالایی دارد)، قابلیت تحمل لکه بر است. بنابراین اگر به مرور زمان لکه ای (مثل خط خودکار) روی کاغذ دیواری کشیده شود که با آب پاک نمی شود، می توان با استفاده از لکه بر آن را تمیز کرد.

لکه بر کاغذ دیواری آلمانی image

لکه بر کاغذ دیواری ماده شوینده ای قوی است که در عین حال که لکه ها را به راحتی از بین می برد، بافت کاغذ دیواری را خراب نمی کند. برای استفاده از لکه بر، آن را در فاصله ۲۰ سانتی متری از سطح دیوار بگیرید و ماده را به سطح کاغذ دیواری بپاشید. سپس ۳۰ ثانیه صبر کنید و بعد یک اسفنج یا ابر تمیز را روی سطح کاغذ دیواری بکشید تا لکه کاملا پاک شود. سپس با یک دستمال تمیز سطح کاغذ دیواری را خشک کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

کاغذ دیواری نانو تکونولوژی

شاید اسم کاغذ دیواری نانو را شنیده باشید. در حال حاضر یکی از با کیفیت ترین کاغذ دیواری های موجود در بازار، کاغذ دیواری است که با تکنولوژی نانو ساخته شده باشد. امروزه نانو تکنولوژی در تولید بسیاری از محصولات کاربرد دارد. لباسهایی که در هوای گرم خنک می کند، شیشه هایی که کثیف نمی شود و مواد آرایشی که ضد حساسیت است. کاغذ دیواری هایی که با این فناوری ساخته شده اند نیز دارای این ویژگی ها هستند:

۱- به مرور زمان کثیف نمی شوند.

۲- دوده، چربی و گرد و غبار را جذب نمی کند.

۳- ضد حساسیت است و برای استفاده در اتاق کودکان بسیار مناسب است.

۴- با تابش نور خورشید و به مرور زمان فرسوده نمی شود و پاره نمی شود.

۵- عایق صدا است (صدا را ۲۰ دسیبل کم می کند).

خوشبختانه تمام کاغذ دیواری های کره ای با تکنولوژی نانو ساخته شده است و بسیار با دوام است. کسانی که از این کاغذ دیواری ها استفاده کرده اند فقط به دلیل تنوع و تغییر دکوراسیون کاغذ دیواری خود را عوض می کنند. نمای کاغذ دیواری در سال اول با سال پنجم یکی است.

 



:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

کاغذ دیواری های ساده، شیک و جذاب

 

همانطور که حتما می دانید روش استفاده از کاغذ دیواری روی دیوار، به صورت ترکیبی است. به این شکل که کاغذ دیواری های طرح دار (کاغذ دیواری های گل دار، مدرن یا کلاسیک با انواع رنگ ها) با کاغذ دیواری های ساده تر به کار می رود. کاغذ دیواری های ساده تر می تواند راه راه، کاملا ساده یا دارای نقش های کم و ریز باشد.

در این مقاله منظور از کاغذ دیواری ساده لزوما کاغذ دیواری نیست که به عنوان مکمل با کاغذ دیواری های طرح دار به کار می رود، بلکه منظور کاغذ دیواری های طرح داری است که عنوان کاغذ دیواری اصلی استفاده می شود، ولی طرح و نقشی ساده دارند.

از سال ۲۰۱۵ میلادی به بعد، تولید کنندگان کاغذ دیواری که کاملا مطابق با سلیقه جامعه کاغذ دیواری ها را طراحی می کنند، شروع به استفاده از طرح های ساده در آلبوم های کاغذ دیواری خود کردند. در این کاغذ دیواری ها رنگ ها معمولا روشن و کم رنگ و نقش و نگار کوچک و پراکنده است. البته با آپارتمان های کوچک و معمولا کم نور امروزی و سلیقه مدرن افراد، این کاغذ دیواری های ساده جدید بسیار مورد پسند واقع شده است.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

دکوراسیون منزل با هزینه کم

چهارشنبه 5 خرداد 1395 ساعت 18:28

چگونه با بک بودجه محدود خانه خود را دکوراسیون کنیم؟

 

اتفاقی که این روزها زیاد می افتد خرید آپارتمان های کوچک و نسبتا قدیمی است که اگر بازسازی نشود یا دکوراسیون داخلی روی آن انجام نگیرد عملا غیر قابل سکونت است. با این حال خانواده هایی که به تازگی آپارتمانی خریداری کرده اند عملا بودجه ای برای دکوراسیون داخلی ندارند. ولی ما به  شما اطمینان می دهیم که با بودجه اندک هم می توان تغییرات چشمگیری در دکوراسیون داخلی به وجود آورد.

 

دکوراسیون داخلی با کاغذ دیواری

  

دکوراسیون داخلی با کاغذ دیواری

 یک متریال پراستفاده دکوراسیون که نسبت به هزینه اش تاثیر زیادی در شیک شدن فضا دارد، کاغذ دیواری است. استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون دوباره از دهه هشتاد در ایران آغاز شد و تا دهه نود به اوج خود رسیده است. اینبار کاغذ دیواری ها بسیار شیک و مدرن بودند و تنوع زیادی داشتند و با نمونه هایی که در دهه سی و چهل شمسی استفاده می شد خیلی تقاوت داشتند.

اگر در یک آپارتمان کوچک یا متوسط زندگی می کنید می توانید با 700-600 هزار تومان دیزاین خانه خود را به طور چشمگیری بهتر کنید.  خانه های بزرگتر معمولا با هزینه کمتر از 2 میلیون تومان کاغذ دیواری می شود که این شامل هزینه نصب کاغذ دیواری هم می شود.

 

دکوراسیون داخلی با کاغذ دیواری

 

 دکوراسیون داخلی با کاغذ دیواری

 

 به هر حال کاغذ دیواری هم از نظر رنگ و طرح و هم از نظر کیفیت و اندازه تنوع زیادی دارد. در وبسایت کاغذ دیواری آرکس مقاله های زیادی درباره انواع طرح و جنس کاغذ دیواری آورده شده است که می توانید مطالعه کنید. همچنین 3100 نمونه طرح کاغذ دیواری در این وبسایت هست که می توانید بین آن طرح ها انتخاب کنید. برای مشاوره با دفتر ما تماس بگیرید. شاد وسربلند باشید. 

 



:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

رشته دانشگاه طراحی داخلی

چهارشنبه 5 خرداد 1395 ساعت 18:24

یکی از رشته های محبوب دانشگاه در زمینه هنر، طراحی داخلی است. اگر کسی دوست دارد در این زمینه فعالیت کند بهتر است رشته تحصیلی خود را نیز طراحی داخلی انتخاب کند. در این رشته مهارت های خییلی خاص تدریس می شود. علاوه بر دروس مختص به هنر، درس هایی هم مربوط به جنبه های مدیریتی کسب و کار طراحی داخلی آموزش داده می شود. در یک دانشگاه معتبر علاوه بر هنر طراحی، مهارت های زیر به شما یاد داده می شود:

 

 1- مهارت های برخورد با مشتری: چگونه آنچه مشتری در ذهن دارد را بفهمید و به نیازهای پروژه پی ببرید.

2- رسم پنل های دو بعدی و سه بعدی

3- انتخاب رنگ، طرح و مدل

4- مشخص کردن ایمنی پنل های طراحی در اجرا

5- بودجه بندی و زمان بندی پروژه

6- آماده کردن مستندات ساخت 

7- همکاری با مهندسان و معماران 

8- مدیریت پروژه

 

در زیر یک لیست از 10 دانشکده برتر طراحی داخلی در ایالات متحده آمریکا به عنوان نمونه آورده شده است:

1- دانشکده طراحی دانشگاه نیویورک

2- دانشکده طراحی پارسون

3- موسسه پرات (رشته طراحی داخلی)

4- دانشکده طراحی رود آیلندز

5- کالج هنر و طراحی ساوانا

6- دانشگاه کورنل

7- دانشگاه درکسل

8- موسسه طراحی و تکنولوژی

9- دانشگاه سایراکس

10- دانشکده معماری و طراحی سینسیناتی

 

منبع: رشته طراحی داخلی

 



:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

کاغذ دیواری پوستری را در کجا به کار ببریم؟


یکی از انواع طرح های کاغذ دیواری که طرفدار زیادی دارد، کاغذ دیواری پوستری است. این کاغذ دیواری معمولا یک تصویر بزرگ را در بر دارد و بر روی فقط یک دیوار قرار میگیرد. بهتر است از کاغذ دیواری پوستری در فضای بزرگ استفاده شود و بر روی دیواری قرار بگیرد که حداقل 4 متر طول دارد.


کاغذ دیواری پوستری در پذیرایی منازل، لابی هتل ها و فروشگاه ها کاربرد دارد. اگر از تصویر یک منظره بر روی کاغذ دیواری استفاده می کنید، بهتر است کاغذ دیواری را در فضایی قرار دهید که وقت زیادی را در آن نمی گذرانید. چراکه مناظر (مانند ساحل، دریا، درختان جنگل) خیلی زود خسته کننده می شوند. ولی کاغذ دیواری های پوستری که نقش کمی دارند و بیشتر فضای آن خالی است، را می توان در پذیرایی و مکان های پر رفت و آمد هم بکار برد.

از کاغذ دیواری های پوستری با طرح تک گل درشت در اتاق خواب هم استفاده می شود. با استفاده از نورپردازی قشنگ می توان نمود آنرا چندین برابر کرد.

به خاطر داشته باشید که یکی از مزایای کاغذ دیواری پوستری این است که طبق سفارش شما هر عکسی که بخواهید ساخته می شود و نباید بین چند طرح موجود انتخاب کنید. البته قیمت کاغذ دیواری پوستری بیشتر از سایر انواع کاغذ دیواری است و به صورت متر مربع محاسبه می شود. 

 

کاغذ دیواری گلدار، کاغذ دیواری اتاق، کاغذ دیواری نشیمن، کاغذ دیواری منزل، کاغذ دیواری لابی، کاغذ دیواری پذیرایی

 

 



:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

هر کدام از انواع طرح و رنگ کاغذ دیواری را در کجا به کار ببریم؟


وقتی تصمیم می گیرید از کاغذ دیواری برای دکور دیوار استفاده کنید، انتخاب های متعدد و متنوعی در اختیار شما قرار میگیرد. کاغذ دیواری ها در رنگ ها و طرح های مختلف ارائه می شود. هر رنگ و طرح کاغذ دیواری می تواند فضایی رمانتیک، مدرن، کلاسیک، زنانه، مردانه یا آرام ایجاد کند.


کاغذ دیواری ساده رنگی:
از رنگ های آرام کاغذ دیواری برای دکور فضاهای کوچک استفاده کنید. استفاده از کاغذ دیواریهای ساده با رنگ روشن، فضای بزرگ را سرد می کند. کاغذ دیواری های ساده با رنگهای تند مثل صورتی یا سبز پررنگ برای دکور دیوار اتاق های بزرگ مناسب است. البته باید در استفاده از این کاغذ دیواری دقت کرد. چرا که بکار بردن رنگ های شاد و پررنگ در چهار طرف اتاق ممکن است پس از مدت کوتاهی خسته کننده شود.

کاغذ دیواری طرح دار:
کاغذ دیواری هایی که طرح های الهام گرفته از چوب، سنگ، مخمل یا پارچه هستند، برای دکور پذیرایی و لابی به کار می رود. چرا که معمولا طرحی لوکس و شیک دارند. همچنین طرح های کلاسیک بیشتر برای پذیرایی و لابی مناسب است.

اجرای کاغذ دیواری سه بعدی- کاغذ دیواری آرکس

 

کاغذ دیواری گل دار:
از طرح های گلدار کاغذ دیواری بیشتر برای اتاق خواب استفاده کنید. کاغذ دیواری های گلدار در عین زیبایی، فضایی گرم و آرامش بخش ایجاد می کنند. از طرح های گلدار کاغذ دیواری بعضا برای دکور نشیمن نیز استفاده می شود. اگر بتوان مبلمان راحتی نشیمن را با تم رنگ کاغذ دیواری ست کرد، کاغذ دیواری گلدار برای نشیمن انتخاب خوبی است. 

 

طرح های کاغذ دیواری آرکس 



:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

چگونه تعداد رول کاغذ دیواری مورد نیاز برای فضای خود را محاسبه کنیم؟


یکی از سوالات متداول هنگام خرید کاغذ دیواری، حجم مورد نیاز کاغذ است. در اغلب موارد فروشنگان کاغذ دیواری کمک زیادی در تعیین حجم کاغذ مورد نیاز می کنند. اما شما می توانید با انجام چند اندازه گیری  و محاسبه ساده، تعداد رول کاغذ دیواری مورد نیاز خود را حساب کنید. برای این منظور اقدامات زیر را انجام دهید:


1. تصمیم بگیرید که کدام کاغذ دیواری برای چه دیوارهایی به کار می رود.

کاغذ دیواری گلدار، کاغذ دیواری اتاق، کاغذ دیواری نشیمن، کاغذ دیواری منزل، کاغذ دیواری لابی، کاغذ دیواری پذیرایی، کاغذ دیواری اتاق کودک، کاغذ دیواری کودک، کاغذ دیواری پوستری، کاغذ دیواری اداری، کاغذ دیواری شیک، کاغذ دیواری جدید، کاغذ دیواری مدرن، کاغذ دیواری کلاسیک، نصب کاغذ دیواری


2. ارتفاع دیوار را اندازه گیری کنید. توجه داشته باشید که قرنیزها و رابیس سقف (سقف کاذب) در اندازه گیری حساب نمی شود.
3. عرض دیوارهای مورد نظر یک کاغذ دیواری را اندازه گیری کنید و اندازه ها را با هم جمع بزنید.
4. اندازه ارتفاع دیوار را در مجموع عرض دیوار ضرب کنید: عدد بدست آمده مساحتی است که قرار است با کاغذ دیواری مورد نظر پوشش داده شود.

5. مساحت هر رول کاغذ دیواری را از فروشنده کاغذ جویا شوید. (اندازه هر رول بر روی آن یا در آلبوم کاغذ دیواری نوشته شده است).
6. مساحت بدست آمده برای دیوار را بر مساحت یک رول کاغذ دیواری تقسیم کنید. 
7. عدد بدست آمده را به بالا گرد کنید به طوری که یک عدد صحیح کامل بدست آید. به عنوان مثال اگر عدد بدست آمده 3.76 است، تعدد رول مورد نیاز شما 4 است.
8. نگران میزان اضافه رول نباشید. در بسیاری موارد میزان کاغذ اضافه برای بعضی حاشیه ها یا ایجاد تطابق بین رولهای کاغذ دیواری به کار میرود. در هر صورت مقدار کاغذ دیواری اضافه را نگهداری کنید تا در صورت خرابی یا پارگی کاغذ، در آینده استفاده شود.

 

نکته: کاغذ دیواری های آرکس در ابعاد 5 مترمربع و 16.5 متر مربع ارائه شده اند. در صورت انتخاب هر طرح کاغذ دیواری به ابعاد رول آن توجه کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

 چرا کاغذ دیواری؟

شاید تا چند سال پیش استفاده از کاغذ دیواری در دکور منازل خیلی مرسوم نبود و اغلب ما کاغذ دیواری را کالایی قدیمی در دکوراسیون داخلی حساب می کردیم. ولی در چند سال اخیر با ورودکاغذ دیواری های بسیار شیک و لوکس، استفاده از آن به عنوان یک کالای لوکس دکوراسیون در همه جای دنیا مرسوم شده است.
کاغذ دیواری تغییراتی در طرح و ظاهر دیوار ایجاد می کند که رنگ به هیچ وجه نمی تواند آنرا بوجود آورد. بر خلاف رنگ، کاغذ دیواری نقش و نگار برجسته دارد، از مخمل، اکلیل و بعضا نگین در دیزاین آن استفاده شده است و طرح های کاغذ دیواری سه بعدی جلوه خاصی به فضا می دهد. در ساخت کاغذ دیواری از متریال مختلف استفاده می شود و روکش وینیل آن قابلیت شستشو و ضد دوده بودن را به آن می دهد.

علاوه بر تنوع بسیار بسیار زیادی که طرح ها و رنگ های کاغذ دیواری دارد و زیبایی  خاصی که در فضا ایجاد میکند، ماندگاری آن بسیار بیشتر از رنگ و دیوارپوش های دیگر است. برخلاف رنگ، کاغذ اصلا دوده نمیگیرد و رنگ آن عوض نمی شود. پارگی و خرابی کاغذ دیواری به مراتب کمتر از رنگ است و در صورت کثیف شدن با ماژیک، خودکار یا رنگ، می توان آنرا با آب و مواد شوینده (تاید، ریکا، صابون، وایتکس) شست.
هزینه کاغذ دیواری به نسبت دوام آن مناسب است و به نسبت تغییرات ظاهری و بصری که در دکوراسیون ایجاد میکند، مقرون به صرفه تر از بسیاری کالاهای دکوراسیون دیگر است.

 

کاغذ دیواری گلدار، کاغذ دیواری اتاق، کاغذ دیواری نشیمن، کاغذ دیواری منزل، کاغذ دیواری لابی، کاغذ دیواری پذیرایی

 کاغذ دیواری های آرکس تماما ویژگی های زیر را دار هستند که در بیش از 3000 طرح ارائه می شوند:

  •  صد در صد قابل شستشو
  •  ضد دوده و غبار
  •  عایق حرارت و صدا
  • PVC با روکش وینیل
  •  ضد حساسیت
  •  سازگار با محیط زیست
  •  کاغذ دیواری های سه بعدی؛ برجسته و اکلیل دار


:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()