نوشته شده توسط : arex

نکاتی که قبل از نصب کاغذ دیواری باید بدانیم...

 

همانگونه که دیوار قبل از رنگ نیاز به آماده سازی دارد، برای نصب کاغذ دیواری نیز باید ابتدا دیوار را آماده کرد. آماده سازی دیوار که به زیر سازی معروف است شامل برطرف کردن سوراخ ها و خرابی های گچ دیوار می شود به گونه ای که دیوار کاملا صاف و یکدست شود. علاوه بر این، هر جنس دیواری برای چسباندن کاغذ دیواری مناسب نیست. به عنوان مثال دیوارهای گچی نسبت به دیواری های سیمانی یا چوبی پذیرش بهتری برای کاغذ دیواری دارند.

 کاغذ دیواری کاربرد خاص خود را دارد. به عنوان مثال اگر در داخل حمام استفاده شود، حتی اگر کاغذ دیواری ضد رطوبت باشد، پس از مدت کوتاهی به دلیل رطوبت محیط چسب زیر کاغذ دیواری از بین می رود و خیلی زود خراب می شود. بهتر است از کاغذ دیواری در محیط خشک استفاده کرد.

از دیگر نکاتی که قبل از نصب کاغذ دیواری باید به آن دقت کرد، ابعاد دیوار است. اگر طول و ارتقاع دیوار کم باشد، بسیاری از نقش و نگارهای کاغذ دیواری بریده می شود و طرح آن به خوبی نشان داده نخواهد شد. طرح کاغذ دیواری ها بجز کاغذ دیواری های پوستری، تکرار شونده است. بنابراین بهتر است دیواری انتخاب شود که فضای کافی برای تکرار چند بار طرح کاغذ دیواری داشته باشد. هر چه طرح کاغذ دیواری درشت تر باشد، دیواری که روی آن نصب می شود نیز باید بزرگ تر باشد.

علاوه بر دیوار و سقف که کاربری های معمول کاغذ دیواری است، می توان کاغذ دیواری را در داخل کمد، کتابخانه و روی قاب پنجره نصب کرد.

 

 مقاله های مرتبط:

نصب کاغذ دیواری

زمان مناسب نصب کاغذدیواری

 

 



:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

با چه وسیله ای می توان کاغذ دیواری را از دیوار جدا کرد؟

 

یکی از ویژگی های مثبت کاغذ دیواری نسبت به سایر پوشش های دیواری قابلیت برداشتن آن از روی دیوار است که به سادگی انجام می شود.

آب

آسان ترین روش کندن کاغذ دیواری، پاشیدن آب بر روی آن است. آب از درون منفذهای کاغذ دیواری به چسب پشت آن نفوذ می کند و آن را از بین می برد. با از بین رفتن قدرت چسبندگی چسب پشت کاغذ دیواری، به راحتی می توان کاغذ دیواری را از دیوار جدا کرد. البته کاغذ دیواری هایی که به این روش به راحتی از دیوار جدا می شوند باید به اصطلاح قابل جداسازی (Peelable) باشند که بسیاری از کاغذ دیواری های مدرن این ویژگی را دارند.

مواد شیمیایی

مواد شیمیایی مخصوص کندن کاغذ دیواری را می توان از فروشگاه های رنگ و ابزار فروشی تهیه کرد. برای جدا کردن کاغذ دیواری باید ابتدا ماده شیمیایی را که معمولا به صورت پودر است با مقداری آب گرم و سرکه مخلوط کرد و سپس محلول بدست آمده را با استفاده از اسپری بر روی دیوار پاشید. بعد از آنکه محلول بدست آمده چسب دیوار را در خود حل کرد، لبه های کاغذ دیواری به راحتی با کمک کاردک یا چاقو کنده می شود.

بخار

یکی دیگر از موادی که برای از بین بردن چسب کاغذ دیواری و جدا کردن کاغذ دیواری از دیوار استفاده می شود، بخار آب است. برای این منظور از دستگاه بخارکننده چسب کاغذ دیواری استفاده می شود که با برق کار می کند. این دستگاه شامل یک مخزن آب است و با روشن شدن، آب درون آن بخار می شود و میتوان با دسته مخزن بخار را بر روی کاغذ دیواری پاشید. بخار آب چسب پشت کاغذ دیواری را حل می کند و به کاغذ دیواری اجازه می دهد تا به راحتی از دیوار جدا شود. در استفاده از بخار آب باید دقت کافی به عمل بیاید تا به پوشش خشک دیوار زیر کاغذ دیواری آسیبی وارد نشود.

 

مقاله مرتبط:

کندن کاغذ دیواری 

 



:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

معماری در دوره های زمانی مختلف

 

یکی از سوالاتی که با دیدن ساختمان های زیبا و بزرگ در ذهن ما بوجود می آید این است که چه کسانی و چگونه موفق به خلق چنین آثار معماری عظیمی شده اند. بخصوص اگر ساختمان ها قدیمی باشند و ساخت آنها به چند صد سال قبل برگردد، شگفتی بیشتری به وجود می آورند. این مقاله دوره های مختلف هنر معماری را از سالها قبل تا به امروز مورد بررسی قرار می دهد.

 معماری در دوره ما قبل تاریخ

از آنجا که اختراع خط و استفاده از آن به 6000 سال قبل برمی گردد، تاریخ ثبت شده بشری هم عمری 6000 ساله دارد. آنچه مسلم است تمدن های بسیاری قبل از آن وجود داشته اند که به دلیل عدم ثبت وقایع و پیشرفت های خود امروزه اطلاع زیادی از آنها در دست نیست. خوشبختانه علاوه بر ثبت تاریخ به صورت نوشته، بناهای تاریخی هم حرف زیادی برای گفتن دارند. بناهایی که به پیش از 6000 سال قبل برمی گردد، در زمره معماری ما قبل تاریخ به حساب می آید که هنر، علم و انگیزه زیاد معماران و فرمانروایان زمان خود را بازگو می کند.

 مصر باستان

از 5500 تا 2800 سال قبل، فرمانروایان قدرتمند مصر بناهای عظیم و شگفت انگیز زیادی از جمله اهرام، آرامگاه ها و معابد زیادی در مصر ساختند که تا امروز پا برجاست. این بناها مانند اهرام جیزه نه تنها ابتدایی نیستند، بلکه معماری بسیار پیچیده و حیرت انگیزی دارند که هنر معماری و علم مهندسی سازندگان آن را اثبات می کنند. مصالح ساختمانی که مصری ها از آن استفاده می کردند عمدتا انواع سنگ معدن و سنگ گرانیت بوده است که با قایق های عظیم از طریق رود نیل به مصر آورده می شده است. از جمله بناهایی که از معماری شگفت انگیزی برخوردارند میتوان به اهرام جیزه، دره سلاطین و معبد هات شپ سوت اشاره کرد.

 

دوره معماری کلاسیک

این دوره معماری از 850 سال قبل از میلاد مسیح آغاز شده و تا سال 476 بعد از میلاد ادامه پیدا کرده است. این دوره در واقع رشد تمدن یونان باستان و رم باستان را در دل خود جای داده که تا سقوط امپراتوری رم ادامه پیدا می کند. در این دوره بناهای فوق العاده ای با قوانین مشخص معماری ساخته شده است. بناها عمدتا شامل تعداد زیادی ستون است که با طراحی کلاسیک ساخته شده است. استفاده از مجسمه های کلاسیک سنگی در ساختمان از دیگر ویژگی های معماری این دوران است. تاثیر این معماری و طراحی زیبایی که در آن به کار رفته، هنر معماری دوره مدرن را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

 

بیزانس

پس از آنکه کنستنتاین در سال 330 میلادی پایتخت امپراتوری رم را از رم به بیزانس (استانبول امروزی) تغییر داد، معماری روم به شکوفایی جدیدی رسید. در این سبک معماری جدید از آجر به جای سنگ استفاده شد و کاشی های زیبا با که با جزئیات طراحی شده است برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفت.

 

معماری رومی وار (رومانسک)

بین سال های 800 و 1200 میلادی، همزمان با گسترده شدن قدرت رم در سراسر اروپا، سبک معماری رومی هم در اروپا رواج پیدا کرد. در این دوره قصرها و کلیساهای زیادی در سرتاسر اروپا با بهره گیری از معماری رومی با دیوارهای بلند و مستحکم و طاق های بلند و گرد ساخته شد.

معماری رونسانس

قرون پانزدهم و شانزدهم میلادی یک دوره بیداری معماری در ایتالیا، فرانسه و انگلستان بود. معماران بزرگی در این عصر پدیدار شدند که با الهام از معماری کلاسیک رم و یونان باستان به ساخت بناهای زیبا پرداختند. سال ها پس از گذشت رونسانس، معماری این دوره مورد علاقه و توجه معماران غربی قرار گرفت.

 

معماری باروک

در بین سال های 1600 و 1830 سبک معماری جدیدی با شکل های غیرمتعارف و کلیساهای دراماتیک در ایتالیا شکل گرفت. در فرانسه هم سبک باروک با سبک کلاسیک تلفیق شد و پدیده معماری جدیدی به نام کاخ ورسای بوجود آمد. اشراف روسیه تحت تاثیر کاخ ورسای، کاخ سن پیترزبورگ را با معماری باروک ساختند. این سبک معماری در همه جای اروپا وجود دارد.

 

معماری روکوکو

در بین سال های 1650 تا 1790 میلادی که آخرین دوره معماری باروک به حساب می آید، معماران ساختمان های زیبای سفید رنگی با منحنی های زیبا ساختند. این بناها با کتیبه ها و اشکال هندسی و انگوری شکل تزیین داده شده است.

 

معماری نئوکلاسیک

در بین سال های 1730 و 1914 میلادی، معماران با الهام از سبک معماری دوره رونسانس و معماری کلاسیک بناهای جدیدی در بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و اروپا خلق کردند که جزئیات زیادی از معماری یونان و رم باستان به عاریه گرفته بود.

 

معماری آرت نوو (هنر نو)

در دوره کوتاه سال های بین 1890 و 1914 میلادی، سبک هنری جدیدی در گرافیک و طراحی پارچه شکل گرفت که به سبک هنر نو مشهور است. این سبک هنری به معماری و طراحی داخلی هم راه پید کرد. بناها در این سبک از خطوط منحنی و کروی شکل، زیاد استفاده کرده اند.

 

معماری آرت دکو (هنر تزئینی)

در بین سال های 1925 و 1937، طراحی های زیگزاگ و خطوط عمودی تاثیری زیادی در هنر معماری داشت. بسیاری از طرح های زمینه ای که در سبک آرت دکو استفاده شده است، از مصر باستان الهام گرفته شده است.

 

سبک مدرن در معماری

مدرنیسم سبک غالب قرن بیستم و بیست و یکم است. به همین دلیل سیطره این سبک از سال 1900 تا به حال ادامه داشته است. مدرنیسم تغییرات بسیار زیادی در معماری بوجود آورد که کاملا منحصر به فرد است.

 

سبک پست مدرن (فرا مدرن)

جدیدترین سبک هنری که عالم معماری را تحت تاثیر قرار داد سبک فرا مدرن است که از سال 1972 آغاز شده و تا به امروز ادامه داشته است. واکنش نسبت به سبک مدرن منجر به ورود مجدد طرح های کلاسیک به معماری شد و سبک فرا مدرن از ترکیب مدرنیسم و کلاسیک به وجود آمد. یک نگاه دقیق به سبک های مختلف معماری که تا به امروز آمده است، تاثیر معماری دوره باستان را نشان می دهد.

 



:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

بازسازی خانه در چه مراحلی انجام می شود؟

 

این روزها هزینه های جانبی فروش و خرید ملک آنقدر بالا است که اگر به هر دلیل تصمیم به تعویض خانه خود داشته باشیم، علاوه بر وقت زیادی که برای فروش خانه قبلی و خرید یک مکان جدید باید گذاشت، مبلغ زیادی باید به عنوان حق مشاوره بنگاه معاملاتی، مالیات و عوارض شهرداری پرداخت شود. این مبلغ برای فروش یک آپارتمان 300 میلیونی و خرید یک آپارتمان مثلا 450 میلیون تومانی، حدود 20 میلیون تومان می شود.

 

آیا بهتر نیست نصف این مبلغ یعنی 10 میلیون تومان را صرف بازسازی و دکوراسیون آپارتمان قبلی خود بکنیم؟

در بازسازی خانه اول از همه باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید طرح و نقشه اصلی خانه را عوض کنید یا نه. اگر تصمیم به تغییر نقشه گرفته اید (مثل برداشتن یک اتاق، باز کردن آشپزخانه، اضافه کردن دیوار یا...)، مسلما این اقدام باید قبل از سایر اقدامات انجام شود. پس از انجام تخریب و ساختن، مرحله نازک کاری و دکوراسیون داخلی آغاز می شود که عمده تمرکز این مقاله بر آن قسمت است.

مراحل بازسازی خانه (با کمترین هزینه):

1-      دریافت مشاوره از شرکت های ساختمانی و دکوراسیون داخلی: در این مرحله تصمیم می گیرید که چه اقداماتی می خواهید انجام دهید و چه میزان زمان و هزینه باید بابت آن صرف کنید.

 

2-      مرحله تخریب: دیوارها و قسمت هایی از خانه را که می خواهید برداشته شود، برمی دارید. در این مرحله شرکتهای ساختمانی که کار تخریب انجام می دهند، به شما کمک خواهند کرد.

 

3-      مرحله ساخت: اگر قصد اضافه کردن دیوار، اتاق، انبار یا .... را دارید، در این قسمت انجام می دهید. با توجه به دیوارهای پیش ساخته ای که امروزه در ساخت داخل آپارتمان به کار میرود، مرحله ساخت زمان و هزینه زیادی نخواهد داشت.

 

4-      گچ کاری و سقف کاذب: اگر دیوارها و سقف خانه نیاز به گچ کاری دارد، الان زمان انجام آن است. در بسیاری موارد سقف کاذب به جذابیت و زیبایی دکوراسیون خانه کمک می کند. سقف کاذب را در این مرحل اجرا کنید.

 

5-      نورپردازی: اگر نورپردازی در طرح اولیه شما بوده است، بهتر است آنر همزمان با سقف کاذب انجام دهید.

 

6-      کف سازی: پوشش کف خانه هر چه قرار است باشد، بهتر است در این زمان انجام شود. این پوشش می تواند سرامیک، پارکت یا لمینت باشد. مرحله نصب پارکت بسته به متراژ آپارتمان مدتی طول می کشد. پس صبور باشید!

 

7-      رنگ دیوار و سقف: اگر قرار است سقف خانه یا قسمتی از دیوارها رنگ شود، بهتر است در این مرحله آن را انجام دهید.

 

8-      اجرای دیوارپوش: سنگ دکوراتیو، شیشه تزیینی، تایل آلومینیومی و کاغذ دیواری تماما متریالی هستند که برای دکور دیوار به کار میروند. مطابق با طرح اولیه که در نظر داشتید، هر یک از اینمحصولات دکوراسیون را برای دکور دیوارهای خود به کار ببرید.

 

9-      قرنیز: وقتی در خانه ای پارکت و کاغذ دیواری به کار می رود، حتما جای قرنیز خالی است. قرنیز جلوه زیادی به خانه می دهد. قرنیز را می توانید پس از نصب کاغذ دیواری نصب کنید.

 

10-   جیدمان: اگر هنوز هم بودجه بازسازی شما تمام نشده است، بهتر است آن را خرج خرید لوازم و مبلمان جدید کنید. یک چیدمان جدید در مبلمان، تابلوها و مجسمه ها، جان تازه ای به دکوراسیون می دهد.

 

از خانه جدید خود لذت ببرید. حتما یک مهمانی ترتیب دهید و بستگان و دوستان را دعوت کنید!

 

مقاله مرتبط:

نکات بازسازی خانه

 



:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

برای دکوراسیون فروشگاه چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

 

همه عزیزانی که تا به حال در زمینه فروش فعالیت کرده اند می دانند که بخشی از فرآیند فروش صرفا به آمادگی روانی برمی گردد که از آن عموما به عنوان روانشناسی فروش یاد می شود. در روانشناسی فروش صحبت از مرغوبیت کالا یا نیاز مشتری نیست، بلکه صحبت از این است که مشتری از نظر روحی در موقعیتی قرار بگیرد که تصمیم به خرید بگیرد. اینجا است که محیط فروشگاه و ظاهر و برخورد فروشنده می تواند موثر واقع شود. دکوراسیون فروشگاه، مغازه یا دفتر کار فرآیند فروش را آسان تر کرده و کمک زیادی به موفقیت شما می کند. به همین دلیل این مقاله را به دکوراسیون فروشگاه اختصاص داده ایم.

 دکور داخل فروشگاه: داخل فروشگاه را متفاوت از سایر همکاران صنفی خود دکور کنید. توجه داشته باشید که تفاوت تمایز ایجاد می کند. معمولا به دلیل کم بودن مساحت فروشگاه به نسبت خانه یا هتل، نمیتوان با مبلمان و پرده آن را دکور کرد. از همین رو، دکور دیوار، کف و سقف فروشگاه اهمیت زیادی پیدا میکند. انواع دیوار کوب و کاغذدیواری به دکور داخل فروشگاه کمک می کند و تاثیر بسیار زیادی در زیبای محیط فروشگاه دارد.   

 

برای دکوراسیون فروشگاه به این نکات توجه کنید:

 ویترین: چیدمان ویترین باید چشمگیر و منحصر به فرد باشد. در چیدمان ویترین قبل از هر چیز به این فکر کنید که چگونه می توانید توجه افراد را جلب کنید. حتما هر چند وقت یکبار دکور ویترین خود را عوض کنید و سعی کنید به روز باشید. بهترین کالاهای خود را در ویترین بگذارید. به خاطر داشته باشید که هدف از چیدمان ویترین جذب مشتری به داخل فروشگاه است.

کاغذ دیواری،کاغذ دیواری جدید،کاغذ دیواری ارزان،کاغذ دیواری 2014،کاغذ دیواری قابل شستشو، کاغذدیواری، کاغذ دیواری سه بعدی، فروشگاه کاغذ دیواری،فروش کاغذ دیواری،قیمت کاغذ دیواری،شرکت کاغذ دیواری،خرید کاغذ دیواری،انواع کاغذ دیواری،نمونه کاغذ دیواری، واردات کاغذ دیواری،نمایندگی فروش کاغذ دیواری،نصب کاغذ دیواری، کاغذ دیواری اتاق، کاغذ دیواری پذیرایی، کاغذ دیواری لابی، نمایندگی کاغذ دیواری، کاغذ دیواری کره ای، کاغذ دیواری منزل، کاغذ دیواری فروشگاه، کاغذ دیواری اکلیل دار،کاغذ دیواری کودک،کاغذ دیواری اتاق خواب،کاغذ دیواری اتاق کودک،کاغذ دیواری پوستری،عکس کاغذ دیواری

نورپردازی: برای زیبا کردن فروشگاه خود حتما از نورپردازی بهره بگیرید. نورپردازی را به گونه ای طراحی کنید که نور مناسبی بر قفسه های کالا بتابد. علاوه بر زیبایی این نکته را مد نظر داشته باشید که نور کافی در محیط وجود داشته باشد.

قفسه کالاها: قفسه کالا را با mdf  بسازید که بسیار زیبا و در عین حال سبک است. رنگ آن را با رنگ کاغذ دیواری هماهنگ کنید. در ساخت قفسه کالاها به تعدد کالا و وسعت فضای خود توجه کنید. سعی کنید بیش از دو دیوار را یه این کار اختصاص ندهید.

کاغذ دیواری،کاغذ دیواری جدید،کاغذ دیواری ارزان،کاغذ دیواری 2014،کاغذ دیواری قابل شستشو، کاغذدیواری، کاغذ دیواری سه بعدی، فروشگاه کاغذ دیواری،فروش کاغذ دیواری،قیمت کاغذ دیواری،شرکت کاغذ دیواری،خرید کاغذ دیواری،انواع کاغذ دیواری،نمونه کاغذ دیواری، واردات کاغذ دیواری،نمایندگی فروش کاغذ دیواری،نصب کاغذ دیواری، کاغذ دیواری اتاق، کاغذ دیواری پذیرایی، کاغذ دیواری لابی، نمایندگی کاغذ دیواری، کاغذ دیواری کره ای، کاغذ دیواری منزل، کاغذ دیواری فروشگاه، کاغذ دیواری اکلیل دار،کاغذ دیواری کودک،کاغذ دیواری اتاق خواب،کاغذ دیواری اتاق کودک،کاغذ دیواری پوستری،عکس کاغذ دیواری

 

موفق باشید!

 

مقاله مرتبط:

طراحی دکوراسیون ویترین فروشگاه

 



:: بازدید از این مطلب : 375
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

کاغذ دیواری مخملی

  

یکی از انواع کاغذ دیواری که بسیار زیبا و شیک و در عین حال کمی گر است، کاغذ دیواری مخملی است. در ساخت این کاغذ دیواری الیاف پارچه به کار رفته است. و طرح های روی کاغذ دیواری از جنس مخمل و کاملا برجسته است. زمینه کاغذ دیواری های مخملی از جنس پارچه یا pvc است. گاهی اوقات به جای مخمل از مخمل پلاستیکی استفاده می شود که از نظر ظاهر تفاوتی با مخمل نخی ندارد.

قیمت کاغذ دیواری مخملی گران تر از کاغذ دیواری های pvc  است و مقاومت آن در برابر رطوبت کمتر از کاغذ دیواری های با پوشش وینیل است. به همین دلیل کاغذ دیواری های مخملی قابل شستشو با مواد شوینده نیستند.

 کاغذ دیواری مخملی را برای پوشش دیوارهای سالن و لابی استفاده کنید. چراکه بسیار لوکس است و طرح های آن هم عمدتا کلاسیک است. اگر رنگ و طرح را به گونه ای انتخاب کنید که با مبلمان شما ست شود، عالی است. چراکه به دلیل بافت مخمل و پارچه هماهنگی خاصی با مبلمان دارد.

کاغذ دیواری مخملی

مقاله مرتبط:

کاغذ دیواری های سه بعدی



:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

کاغذ دیواری های دکوری برای حمام و سرویس بهداشتی

 

کاغذ دیواری بیشتر برای سالن پذیرایی، اتاق نشیمن و اتاق خواب استفاده می شود. ولی با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی تولید کاغذ دیواری - PVC-  میتوان در سایر قسمت ها خانه نیز از کاغذ دیواری استفاده کرد. دیگر دوران عدم استفاده از کاغذ دیواری در حمام به دلیل رطوبت بالا، گذشته است. تکنولوژی پی وی سی (PVC) امکان استفاده از کاغذ دیواری های ضد رطوبت را بوجود آورده است و مهمترین سوالی که درباره چسبندگی کاغذ دیواری ها وجود داشت، امروزه با خود چسبی کاغذ دیواری ها در مدت 5 دقیقه، از بین رفته است. اخیرا مدل های دیگری از کاغذ دیواری که با متریال طبیعی و سازگار با محیط زیست ساخته شده است، ارائه می شود که قیمت آن بر حسب جنس، اندازه و کیفیت کاغذ متغیر است.

 

 پس از گذشت چندین سال رویای استفاده از کاغذ دیواری های زیبا و مدرن برای حمام و سرویس بهداشتی به حقیقت پیوست. امروزه کاغذ دیواری هایی ساخته شده است که کاملا ضد آب بوده و چسب آن نیز با رطوبت باز نمی شود. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که کاغذ دیواری ضد آب با کاغذ دیواری قابل شستشو متفاوت است. کاغذ دیواری قابل شستشو گرچه با دستمال خیس یا آغشته به مواد شوینده خراب نمی شود، ولی مانند کاغذ دیواری ضد آب در محیط مرطوب مثل حمام یا سرویس بهداشتی دوام ندارد.

 

کاغذ دیواری حمام

 

مقاله های مرتبط:

کاغذ دیواری سرویس بهداشتی

دکوراسیون مینیمالیستی حمام

حمام مسترروم

 



:: بازدید از این مطلب : 466
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

دکوراسیون سالن های زیبایی

 

مخاطبان این مقاله صاحبان سالن های زیبایی هستند. بانوان هنرمندی که علاوه بر هنر در زمینه کسب و کار نیز بسیار فعال هستند. یکی از کسب و کارهای پر رونق در کشور ما سالن زیبایی است. سالن های زیبایی خدمات زیاد و متنوعی را ارائه می دهند. از آنجا که محیط سالن نیز باید آرامش بخش و دلپذیر باشد، دکوراسیون آن اهمیت زیادی پیدا می کند. لوکس بودندکوراسیون داخلی سالن زیبایی نشان از خدمات با کیفیت و مدرن آن دارد. در این مقاله نکاتی را درباره دکوراسیون داخلی سالن های زیبایی عنوان می کنیم.

 دکوراسیون سالن آرایشی

1-      رنگ

در دکوراسیون سالن های زیبایی از رنگ های هماهنگ استفاده می شود. سعی کنید دو رنگ را به عنوان رنگ های اصلی انتخاب کنید. رنگ های اصلی نباید از رنگ های خیلی گرم مثل قرمز و نارنجی انتخاب شود. چراکه مشتریان زمان زیادی را در سالن سپری می کنند و با توجه به اینکه سالن های آرایشی در ایران معمولا در طبقات زیر زمین قرار دارد یا پنجره های آن کاملا پوشیده شده است و نور طبیعی ندارد، رنگ های گرم خسته کننده خواهد بود. 

 2-      متریال دکوراسیون

هرچه از متریال بهتر و شیک تری استفاده کنید، نتیجه کار زیباتر و شیک تر خواهد شد. در دکور سالن های آرایشی بهتر است از متریال ظریف یا به اصطلاح soft استفاده کنید. مثلا معمولا از سنگ دکوراتیو یا سایر انواع سنگ استفاده نمی شود. بلکه از دیوارپوش های پارچه ای و کاغذی استفاده می شود که خوشبختانه در انواع طرح ها، رنگ ها و جنس های مختلف موجودند. برای زیباتر کردن سالن خود از کاغذ دیواری های پوستری با طرح های مناسب سالن استفاده کنید. به دو نمونه کاغذ دیواری های زیر در سالن های زیبایی نگاه کنید:

دکوراسیون سالن زیبایی

 

برای کف سالن آرایشی کفپوش های چوبی و پارکت مناسب نیست. بلکه بهتر است از سرامیک های رنگ روشن استفاده شود. خوشبختانه امروزه انواع سرامیک با قیمت های مختلف عرضه می شود. می توانید از سرامیک های بسیار براق با طراحی های خیلی شیک استفاده کنید که یک رفالکس کامل در کف سالن بوجود می آورد و تمیز کردن آن هم بسیار آسان است.

 

 3-      نورپردازی

سالن باید نور کافی داشته باشد. پس سعی کنید در نورپردازی سالن این نکته را مد نظر داشته باشید. از نورهای رنگی پرهیز کنید. کنار آینه های چراغ های مناسب نصب کنید. استفاده از انواع سقف کاذب و نورپردازی با توجه به سلیقه خود شما در سالن زیبایی متداول است. اگر طراح دکوراسیون شما طرح خوبی برای سقف سالن بدهد، بهتر است حتما استفاده کنید.

در لینک زیر می توانید 15 نمونه طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی سالن های زیبایی را ببینید:

دکوراسیون سالن زیبایی 



:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

سوال همیشگی این است:  آیا دیوارها را رنگ کنیم یا از کاغذ دیواری استفاده کنیم؟

 

در اینجا سعی داریم مقایسه جامعی بین رنگ و کاغذ دیواری انجام دهیم. توجه داشته باشید که در این مقایسه فرض بر این است که رنگ و کاغذ دیواری هر دو از بهترین کیفیت برخوردارند.

 

 1-     دوام:  همه افراد تجربه زندگی در خانه های رنگ شده را دارند و می دانند که رنگ دیوار باید حداقل دو سال یکبار عوض شود. به این دلیل که رنگ دیوار دوده می گیرد و بعد از یکسال بعضی از قسمت های دیوار تیره رنگ هستند. کاغذ دیواری به این دلیل که با تکنولوژی نانو ساخته شده است، اصلا دوده نمی گیرد و رنگ آن تغییر نمی کند. کاغذ دیواری از این نظر گارانتی 10 ساله دارد. به همین دلیل خرید کاغذ دیواری در طول زمان به صرفه تر است.

 دوام رنگ < دوام کاغذ دیواری

 

2-     قابلیت شستشو: بعضی رنگ های روغن که برای دیوارهای آشپزخانه استفاده می شوند. قابلیت شستشو دارند. این در حالی است که کاغذ دیواری ها کاملا قابل شستشو هستند و نه تنها با آب بلکه می توان با مواد شوینده آنها را شستشو داد. وقتی رنگ دیوار با مداد، خودکار یا هر وسیله دیگر کثیف شود، نمی توان آن را تمیز کرد. درحالیکه کاغذ دیوار با آب و ریکا کاملا پاک می شود.

 

کاغذ دیواری: قابلیت شستشو دارد.

رنگ: قابلیت شستشو ندارد.

 

3-     تنوع:مسلم است که رنگ دیوار تنوع زیادی ندارد. یک طیف کوچک رنگ از سفید خامه ای تا لیمویی خیلی روشن برای رنگ دیوار استفاده می شود. اتاق خواب ها هم رنگ های روشن ساده دارند. مطمئنا کاغذ دیواری با هزاران رنگ و طرح تنوع بیشتری را ارائه می کند. از طرح های مدرن گرفته تا کلاسیک تا طرح های سه بعدی طبیعی، کاغذ دیواری حق انتخاب زیادی را فراهم کرده است.

تنوع رنگ <<< تنوع کاغذ دیواری

 

4-     زیبایی: نیازی به گفتن نیست که کاغذ دیواری بسیار زیبا است و تاثیر زیادی در لوکس و شیک شدن دکوراسیون داخلی دارد. از طرفی تاثیری که کاغذ دیواری در لوکس شدن خانه دارد در مقایسه با قیمت آن نسبت به متریالی مانند سنگ، بسیار زیاد است.

 زیبایی رنگ <<< زیبایی کاغذ دیواری

 

5-     قیمت: کاغذ دیواری و رنگ هر دو قیمت های بسیار زیاد و متفاوتی دارند. در اینجا قیمت یک کاغذ دیواری با کیفیت را با رنگ با کیفیت مقایسه می کنیم. قیمت تمام شده رنگ برای هر مترمربع دیوار حدود 7000 تومان و قیمت تمام شده کاغذ دیواری برای هر مترمربع دیوار حدود 15000 تومان است.

 قیمت رنگ < قیمت کاغذ دیواری

 

6-     هزینه: با اینکه قیمت کاغذ دیواری از رنگ بیشتر است، اگر دوام آن را به حساب بیاوریم در یک بازه زمانی 5 ساله هزینه ای کمتر از رنگ خواهد داشت. چراکه نیاز به تعویض سالانه ندارد و ضمانت اجرایی 10 ساله دارد.

 هزینه کاغذ دیواری < هزینه رنگ

 

امیدواریم این چند نکته در انتخاب، به شما کمک کند.

 

مقاله مرتبط:

چرا کاغذ دیواری؟



:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

تولید کاغذ دیواری ضد زلزله (سیسمیک)

 

در زمان وقوع زلزله دیوارها هم مثل انسان ها تکان می خورند. آجرها ترک برمیدارند و دیوار ریزش پیدامی کند. دانشمندان علم مواد آلمانی کاغذ دیواری سیسمیک تولید کرده اند که می تواند در هنگام وقوع زلزله از ریزش دیوار جلوگیری کند.

 

دانشگاه و مرکز تحقیقات تکنولوژی کارسلو (KTI) آلمان از دهه 1990 تا به حال در تلاش است که پوششی کاغذی برای نگه داشتن دیوارها هنگام زلزله تولید کند. بالاخره تیم تحقیقاتی در سال 2010 موفق به ساخت کاغذ دیواری سیسمیک شد. با ارتقا کیفیت این ماده تولیدی، دانشگاه KTL در سال 2014 کاغذ دیواری ضد زلزله خود را عرضه کرد.

 

چسب کاغذ دیواری سیسمیک

برای جلوگیری از ریزش دیوارها صرفا استفاده از کاغذ دیواری سیسمیک کافی نیست. چراکه چسب مخصوص کاغذ دیواری های معمولی تحمل تکان های شدید دیوار را ندارد. به همین دلیل دانشمندان دانشگاه KTL، چسب مخصوصی برای این کاغذ دیواری تولید کرده اند. برای این منظور یک ماده نرم، قابل انعطاف و چسبناک با استفاده از آب و مقدار زیادی پلیمر پلی پورتان تولید شد.

وقتی چسب به شیارهای دیوار نفوذ کند، آب درون آن بخار شده و باعث می شود چسب کاملا به مواد دیوار گیر کند.  همینطور وقتی کاغذ دیواری روی چسب قرار بگیرد، کاملا توسط پلی پورتان احاطه میشود.

 کاغذ دیواری سیسمیک در یک شبیه سازی زلزله آزمایش شده است. ساختمانی که این کاغذ دیواری در آن به کار رفته بود، فرو نریخت. قرار است از سال 2014 به بعد کاغذ دیواری سیسمیک به صورت انبوه تولید شود. قیمت این کاغذ دیواری از کاغذ دیواری معمولی بیشتر است. ولی برای مردمی که در مناطق زلزله خیز زندگی می کنند، ارزش خرید دارد.

 مقاله مرتبط:

کاغذ دیواری ضد زلزله



:: بازدید از این مطلب : 355
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()