نوشته شده توسط : arex

رنگ سیاه

 

سیاه تیره ترین رنگ است و در فقدان نور ایجاد می شود. به همین دلیل فضا کاملا سیاه است. رنگ سیاه را معمولا متضاد رنگ سفید می نامند و به عنوان متضاد روشنایی نیز به کار می رود. رنگ سیاه یکی از اولین رنگ هایی است که در هنر به کار رفته است. آثار به جا مانده از نقاشی های انسان های غار نشین استفاده از رنگ سیاه را به خوبی مشخص می کند. در قرن چهاردهم رنگ سیاه توسط افراد سلطنتی و مقامات دولتی و قضایی مورد استفاده قرار گرفت. در قرن بیستم رنگ سیاه برای اولین بار به عنوان یک رنگ اصلی در صنعت مد پوشاک مورد استفاده قرار گرفت.

  

استفاده از رنگ سیاه در عزاداری اولین بار در رم باستان اتفاق افتاد و پس از آن رنگ سیاه معمولا با مرگ، شیطان، جادو ارواح اجین شده است. حتی امروزه نیز از این رنگ در مراسم عزاداری  استفاده می کنند.رنگ سیاه به دلیل طبیعتی که دارد، همواره یک فضای رمزآلود و پنهان را با خود به همراه دارد. امروزه رنگ سیاه یکی از نمادهای قدرت است. دلیل آن همین رمزآلود بودن رنگ سیاه است.

 

روانشناسی رنگ سیاه

در روانشناسی، رنگ سیاه نشانه قدرت و کنترل است. به این دلیل آنکه هیچ نکته ای را مشخص و روشن نمی کند، بیشتر به اطلاعات مربوط می شود تا به ارتباطات. به این معنا که رنگ سیاه از ارتباطات دوطرفه جلوگیری می کند. فردی که رنگ سیاه پوشیده است از لحاظ روانشناسی در موضع قدرت قرار دارد. به همین دلیل رنگ سیاه برای ارتباطات کاری مناسب است، درحالیکه برای ارتباطات دوستانه و خانوادگی مناسب نیست. رنگ سیاه خود کنترلی، نظم، قدرت، استقلال و اراده را تداعی می کند.

نوجوانانی که به پوشیدن رنگ سیاه علاقه نشان می دهند، در واقع تمایل زیادی به گذر از دوران کودکی و ورود به بزرگسالی دارند. به هر حال رنگ سیاه می توان باعث ایجاد افسردگی و اختلالات خلقی خفیف شود. ولی استفاده از آن به همراه رنگ سفید فضایی پرانرژی ایجاد می کند.

 

 

مقاله مرتبط: 

مشکی رنگ عشقه!



:: بازدید از این مطلب : 293
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

سننموت  Senenmut

 

معماری از قدیمی ترین هنرهای بشر است. شاید یکی از سه هنر قدیمی معماری باشد (دو هنر دیگر نقاشی و موسیقی است)، چراکه برآورده کننده یکی از نیازهای اساسی انسان است. معماران مشهور همیشه در همه دوران و هر جا مورد احترام حکومت ها و مردم بودند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم از حالا به بعد مجموعه مقاله هایی را درباره معماران مشهور از دوره های باستان تا به امروز در وبسایت قرار دهیم. اولین مقاله به سننموت اختصاص دارد.

سننموت از معماران مشهور مصر باستان است که حدود 3600 سال  قبل در سلسله 18 ام مصر زندگی میکرد. معنای لغوی سننموت "برادر مادر" است. سننموت خانواده ای معمولی داشت و پدرش از سازندگان مقبره های مصریان بود. نام سننموت اولین بار در تاریخ به عنوان خدمتکار حتشپسوت (ملکه مصر باستان) آمده است.

 

 با اینکه پیشرفت در دربار برای افرادی که اشراف زاده نبودند بسیار سخت بود، سننموت با بهره گیری از استعداد خود و تلاش بسیار به سرعت مراتب پیشرفت را پیمود. او علاو بر مسئولیت های حکومتی که به عهده داشت، مهمترین معمار حتشپسوت به شمار می رود که ساخت بناهای عظیم حتشپسوت را به عهده داشته است. از بناهای مهم زمان حتشپسوت که سننموت طراحی و ساخت آن را به عهده داشت میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

 

*  معبد یادبود حتشپسوت در دیرالبحری

*  ابلیسک های دوقلو

*  اولین نقش ستاره شناسی روی سقف مقبره خودش



:: بازدید از این مطلب : 348
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

ایمهوتپ معمار

 

دومین مقاله از مجموعه مقاله های "معماران مشهور جهان" به یکی از معماران دوره باستان اختصاص دارد که بناهایی که طراحی کرده و ساخته تا به امروز پا بر جاست. اولین معمار شناخته شده در تاریخ که آثار هنری- معماری اش تا به امروز پا بر جاست، ایمهوتپ است. وی 2600 سال قبل از میلاد مسیح (4600 سال پیش) در زمان حکومت فرعون جوزر در مصر زندگی می کرده است. با آنکه از خانواده ای معمولی بود به مقام صدر اعظمی در دربار جوزر دست پیدا کرد. همچنین از القاب وی، پزشک فرعون است که نشان می دهد ایمهوتپ به حرفه پزشکی نیز اشتغال داشته است. ایمهوتپ احتمالا چند سال پس از فرعون جوزر در زمان حکومت فرعون هونی فوت کرده است و در ساخت هرم فرعون سخم خوت شرکت داشته است. تصویری از یکی از مجسمه های ایمهوتپ را میبینید:

مقاله های مرتبط:

 سننموت معمار

فرانک گری

 هرم جوزر در مصر



:: بازدید از این مطلب : 350
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

حباب کاغذ دیواری

 

هر یک از شما دوستان که تجربه اجرای کاغذ دیواری در خانه خود را داشته اید، حتما می دانید که بلافاصله بعد از نصب کاغذ دیواری و قبل از آنکه کاغذ کاملا خشک شود، حباب های ریز و درشتی در زیر کاغذ بوجود می آید. به علاوه ممکن است کاغذ دیواری در بعضی نقاط تیره و کدر به نظر برسد.عکس زیر از نمونه پروژه های اجراییگروه آرکس حباب های زیر کاغذ دیواری را درست بعد از نصب آن نشان می دهد:

 این یکی از ویژگی های کاغذ دیواری است که در بعضی نقاطی که چسب می خورد هوا می رود و کمی زمان می برد تا دیوار کاملا کاغذ را به خود بکشد. گرچه نصابان مطمئنا از چسب مخصوص کاغذ دیواری استفاده می کنند و با کاردک کاملا آن را صاف می کنند، اما به هر حال این حباب ها بوجود می آیند و چند روز طول می کشد تا کاغذ دیواری کاملا جذب دیوار شود.

جذب حباب ها 14-7 روز طول می کشد. اگر کاغذ دیواری در فضایی باشد که هوا در آن جریان دارد، کاغذ دیواری زودتر خشک می شود. در این مدت به هیچ عنوان به کاغذ دیواری و حباب های آن دست نزنید و صبور باشید.

کدر بودن بعضی نقاط کاغذ دیواری که در کاغذ های روشن بیشتر مشخص می شود، به دلیل چسب خشک نشده ای است که در پشت آن قرار دارد. با خشک شدن چسب، این لکه ها نیز کاملا از بین می رود و کاغذدیواری جلوه واقعی خود را پیدا خواهد کرد.

توصیه ای که به شما دوستان داریم این است که اگر برای مناسبت خاصی (جشن، مهمانی، عید نوروز،...) قصد کاغذ کردن خانه خود را دارید، حتما حداقل دو هفته قبل از آن اقدام به نصب کاغذ دیواری کنید تا دکوراسیون خانه شما برای آن مناسبت خاص زیبایی کامل داشته باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 591
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

دکوراسیون اتاق کودک

 

اتاق کودک صرفا اتاق خواب نیست. بلکه مکانی است که کودک علاوه بر خواب ساعاتی از روز را آنجا می گذراند. با اسباب بازی هایش بازی می کند، کتاب می خواند، دوستانش را ملاقات می کند و رویا پردازی می کند. بنابراین بهتر است که در دکوراسیون اتاق کودک به تمام این نکات توجه شود و در کل مکانی مناسب برای همه فعالیت های کودک آماده شود. بهتر است والدین در فرآیند آماده کردن دکوراسیون اتاق، کودک را درگیر کرده و از او نظر بپرسند و کمک بخواهند. این مسئله نه تنها به رشد فکری و اعتماد به نفس کودک کمک می کند، بلکه باعث می شود که کودک در آینده با تمایل خودش ساعت های بیشتری را در اتاقش بگذراند.

از آنجا که کودکان تغییر را دوست دارند، بهتر است از لوزم و ترکیب های رنگی استفاده شود که قابل تعویض باشد و هزینه زیادی در بر نداشته باشد. به هر حال در دکور اتاق کودک باید به کاربردی بودن وسایل و شاد محیط توجه شود.

فروش کاغذ دیواری ارزان و شیک محصول سال 2014. کاغذ دیواری ها قابل شستشو و لوکس هستند و با قیمت مناسب ارائه می شوند.همچنین به فروشگاه های دکوراسیون و کاغذ دیواری نمایندگی فروش کاغذ دیواری اهدا میگردد. برای اطلاع از قیمت کاغذ دیواری و خرید کاغذ دیواری یا نصب کاغذ دیواری با شرکت آرکس تماس بگیرید. کاغذ دیواری جدید و کاغذ دیواری 2014 را از آرکس بخواهید. کاغذدیواری.  

اتاق بازی

بخش از اتاق کودک به بازی اختصاص داده می شود. در این قسمت بهتر است دیوار ها با پوسترها و عروسک های مورد علاقه کودک دکور شود. همچنین بخشی را برای نقاشی و مطالعه کودک در نظر بگیرید. رنگ اهمیت زیادی دارد. استفاده از رنگ های شاد محیط را برای بازی کودک آماده می کند. سعی کنید نهایت خلاقیت را به کار ببرید.

 

 آلبوم کاغذ دیواری کودک

مقاله مرتبط:

 * کاغذ دیواری اتاق کودک



:: بازدید از این مطلب : 390
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

تفاوت کاغذ دیواری اصل کره ای با کاغذ دیواری تقلبی چینی

 

متاسفانه یکی از مشکلات بازار کاغذ دیواری امروز زیاد شدن کاغذ دیواری های چینی با طرح های کاغذ دیواری های اروپایی و کره ای است. به عنوان فردی که 12 سال در زمینه دکوراسیون و 4 سال اخیر به صورت تخصصی درفروش کاغذ دیواری فعالیت داشته به شما عزیزان می گویم که کاغذ دیواری چینی تحت لیسانس اروپا کیفیت کاغذ دیواری های اروپایی را ندارد. بنابراین در زمان خرید به این نکته توجه داشته باشید.

پدیده جدیدی که در بازار ایران به وجود آمده است، ارائه کاغذ دیواری های چینی با ابعاد 16.5 مترمربع  و طرح های معروف کاغذ دیواری های کره ای در بازار است. در واقع تا پیش از این بیشتر کاغذ دیواری های چینی با عرض 0.5 متر ساخته میشد ولی این کاغذ دیواری های جدید به سبک و اندازه و طرح کاغذ های کره ای است و به اسم کاغذ دیواری کره ای و با همان قیمت به فروش می رسد.

 چه باید کرد؟

با وجود این مشکلات چگونه باید کاغذ دیواری اصل کره را تشخیص دهیم؟  هنگام مشاهده آلبوم کاغذ دیواری، به نکات زیر توجه کنید:

 

1-     آلبوم های کاغذ دیواری اصل کره ای تعداد صفحات زیادی دارند. در مقایسه با آلبوم های معمولی که بیشتر آلبوم های کاغذ دیواری را تشکیل می دهد تقریبا ابعاد دو برابر آن را دارند.

 

2-     بر روی آلبوم های کاغذ دیواری اصل کره، حتما اطلاعات شرکت تولید کننده، وبسایت شرکت، آدرس شرکت و غیره نوشته شده است. درحالیکه آلبوم های تقلبی فاقد این اطلاعات است.

 

3-     سعی کنید یاد بگیرید که حروف کره ای را از حروف چینی تشخیص دهید. لزوما نیاز به یادگیری حروف یا زبان ندارید. صرفا به تفاوت ها دقت کنید. بر روی آلبوم های کاغذ دیواری کره ای حتما حروف کره ای مشاهده می شود. درحالیکه آلبوم های کاغذ دیواری تقلبی صرفا به انگلیسی اطلاعات را نوشته است.

 

4-     جنس کاغذ دیواری های اصل کره بسیار مرغوب تر است. کاغذ دیواری های چینی نازکتر است و بیشتر جنسی شبیه کاغذ دارد تا pvc. حتما به این نکته توجه کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 333
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

فرانک گری

 همانطور که وعده داده بودیم، هر هفته مقاله کوتاهی درباره یکی از معماران مشهور جهان در وبسایت می گذاریم. اینبار نوبت معمار کانادایی-آمریکایی معاصر، فرانک گری (Frank Gehry) است. فرانک گری زاده سال 1929 شهر تورنتو کانادا است که در 18 سالگی با خانواده اش به آمریکا مهاجرت کرد و در رشته معماری تحصیل نمود. وی از کودکی علاقه زیادی به هنر و بخصوص معماری نشان می داد. به طوری که با تکه های چوب خانه های کوچک می ساخت و کنار هم قرار می داد تا یک شهر چوبی بسازد.

وی سازنده چند بنای بسیار معروف است که در زیر لیست آن را می بینید:

  • موزه گوگنهایم
  • خانه رقصان
  • تالار کنسرت والت دیستی
  •  ساختمان 8 اسپروس استریت

 

عکس چند نمونه از پروژه های وی را در زیر می بینید:

 تالار کنسرت والت دیسنی

 

 یکی از اقدامات نوآورانه گری تولید نرم افزارهای معماری است که در شرکت تولید نرم افزار وی به نام "پروژه های دیجینال " انجام می شود.

فرانک گری در زندگی حرفه ای خود بالغ بر 15 جایزه معماری و و 17 دکترای افتخاری دریافت کرده است.

فرانک گری علاوه بر معماری در سایر حوزه های هنری- طراحی هم دستی بر آتش دارد. وی با گروه جواهرات تیفانی برای طراحی جواهر همکاری کرده است. همچنین با شرکت های مختلف طراحی لباس در زمینه طراحی لباس و مبلمان و دکوراسیون داخلی همکاری داشته است.

 

مقاله های مرتبط:

سننموت معمار

ایمهوتپ معمار

 



:: بازدید از این مطلب : 409
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

کاغذ دیواری با الیاف طبیعی

 

از دغدغه های زندگی امروز دسترسی به مواد و محصولات طبیعی یا همان ارگانیک است. این مسئله در پوشاک، خوراک و لوازم خانگی نمود بیشتری پیدا می کند. چراکه مستقیما با سلامت انسان در ارتباط است. یکی از محصولاتی که بیشتر با ترکیبات pvc ساخته می شود کاغذ دیواری است. به همین دلیل علارغم تمام ویژگیهای خوبی که این جنس کاغذ دارد، متاسفانه طبیعی نیست. خوشبختانه کاغذ دیواری های کاملا ارگانیک و دوستدار طبیعت (Eco friendly) نیز در بازار عرضه می شوند. این کاغذ دیواری ها با الیاف طبیعی ساخته شده و صد در صد ارگانیک هستند.

کاغذ دیواری های الیاف طبیعی طی فرآیند پیچیده و منظمی از چوب فنلاندی به دست می آیند. فنلاند دارای غنی ترین جنگل های اروپا است و به همین دلیل دارای انواع چوب بسیار مرغوب است. کاغذ دیواری هایی که با چوب طبیعی فنلاندی ساخته می شوند کاملا طبیعی بود و صد درصد ضد حساسیت هستند. علاوه بر این بسیار زیبا و خاص ساخته می شوند و تکه های برگ و چوب بسیار نازک در الیاف آن دیده می شود. طراحی این کاغذدیواری ها به گونه ای است که طبیعت را یاد آور شوند. به همین دلیل فضایی بسیار دلنشین و طبیعی ایجاد می کنند.

قیمت کاغذ دیواری های الیاف طبیعی گران تر از سایر کاغذ دیواری ها است. ولی با توجه به کیفیت و زیبایی آن، کاملا ارزش پرداخت هزینه بیشتر را دارند.

مقاله های مرتبط:

طرح های طبیعی کاغذ دیواری

انواع کاغذ دیواری



:: بازدید از این مطلب : 468
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

نورپردازی در دکوراسیون

 

نورپردازی از جنبه های اصلی دکوراسیون است. نورپردازی در نمای ساختمان و در داخل ساختمان انجام شده و جلوه خاصی به ساختمان و طراحی داخلی آن می دهد. بهترین نورپردازی زمانی اتفاق می افتد که نور به صورت مساوی و درست در فضا پخش شود و از نور طبیعی حداکثر استفاده شود. برای آنکه یک نورپردازی بی نقص داشته باشید به جای متمرکز کردن نور در یک نقطه –مثلا استفاده از یک لوستر در فضا-، روشنایی را در سرتاسر فضا پخش کنید. برای این منظور می توانید از انواع هالوژن استفاده کنید.

 در عین حال رنگ آمیزی دیوارها نقش مهمی در روشنایی دارد. اگر دیوارهای ساختمان با رنگ تیره رنگ آمیزی شده باشد، علارغم نورپردازی زیاد، باز همه فضا تاریک می شود. بنابراین بهترین گزینه استفاده از رنگ های روشن با تم طبیعی است.

 نورپردازی در دکوراسیون

یکی از نکاتی که به ایجاد روشنایی حداکثری کمک می کند، پاک کردن گرد و غبار روی لامپ ها و لوستر ها است.  نکات دیگری که در روشنایی محیط تاثیر دارد، فضای بیرون ساختماتن، ارتفاع، اندازه ، ارتفاع سقف ها و تعداد پنجره ها است. توجه داشته باشید که هرچقدر از نور بیرون در طول روز بهره بگیرید، فضای پر نورتر و زیباتری خواهید داشت.

 

مقاله های مرتبط:

دکوراسیون مینیمالیستی

طراحی داخلی مدرن 

بازگشت به مقاله های کاغذ دیواری آرکس



:: بازدید از این مطلب : 456
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

کاغذ دیواری های گل دار  Floral  wallpapers

 یکی از سبک های پرطرفدار کاغذ دیواری، کاغذ دیواری گلدار است. کاغذ دیواری های گلدار را در تعداد بیشماری رنگ و طرح میتوان پیدا کرد.

 بیشترین کاربرد کاغذ دیواری های گلدار در اتاق خواب است. البته استفاده از آن در نشیمن هم فضایی شاد و دلنشین ایجاد می کند. کاغذدیواری گلدار فضای اتاق را آرام و سرشار از انرژی مثبت می کند. چنین فضایی بیشتر بازتاب کننده احساسات افرادی است که در آن هستند. اگر به دنبال ظرافت در دکوراسیون هستید و فضایی شاد، آرامش بخش و زیبا می خواهید، کاغذ دیواری گلدار این خواسته های شما را برآورده میکند.

 بعضی از انواع کاغذ دیواری گلدار، کاغذ دیواری های گل درشت و برخی دیگر گل ریز است. بعضی از این کاغذ دیواری ها به گونه ای طراحی شده اند که گل های روی کاغذ دیواری مانند درخت به هم وصل شده یا با پرنده ها و پروانه برای تزیین بیشتر طرح استفاده شده است. نمونه های زیر را ببینید:

 

کاغذ دیواری گلدار

 

کاغذ دیواری گلدار



:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()